Praksisforsøg på Buddinge Skole

Nye læringsprincipper i udskolingen

I et tæt samarbejde med designvirksomheden Rosan Bosch Studio har Buddinge Skole gennemført praksisforsøget "Laboratorium for nye læringsprincipper i udskolingen". Ønsket var at finde nye veje til at indrette og åbne de fysiske rammer op, så de kunne bruges på nye måder og bringe Buddinge Skole tættere på skolens tanker og ideer om fremtidens undervisning.

Forsøget, der løb fra oktober 2017 til juni 2019, var et konkret hands-on forsøg, hvor de fysiske rammer blev brugt som redskab til implementering og udfoldelse af nye pædagogiske metoder, som blev udviklet på Buddinge Skole sideløbende med denne proces. Forsøget bestod af både en proces, som indledtes sammen med skolens udvalgte lærerteam, og det konkrete fysiske output, som processen resulterede i. Det fysiske output er et nyt læringsmiljø, der hvor de to 8. klasser før holdt til (Fløj 3).

Læs Buddinge Skoles ansøgning til Praksisforsøgsudvalget her.

Udviklingen af fremtidens skole i Gladsaxe Kommune bygger på otte strategiske pejlemærker, som skolerne skal arbejde med i praksisforsøgene.  I praksisforsøget på Buddinge Skole arbejdes der med 5 ud af de 8 pejlemærker:

• Mangfoldige læringsmiljøer i faglig balance
  • Læringsmiljøerne skabes i fællesskab og er fleksible
  • Faglig udvikling og samarbejde mellem pædagogiske medarbejdere i praksis
  • Børn og unge lærer fremtidens kompetencer
  • Bedre anvendelse af skolens faciliteter

Her finder du en uddybning af de otte strategiske pejlemærker.

Herunder kan du se film og billeder fra praksisforsøget og de nye læringsmiljøer på Buddinge Skole.

INDSÆT IFRAME

Billeder